Bio&Bio vs. Garden vs. Alnatura vs. Bilotkodrugi

Bio&Bio vs. Garden vs. Alnatura vs. Bilotkodrugi

Ako kupujete u dućanima zdrave prehrane onda ste već odavno došli do zaključka da cijene nekih proizvoda se drastično razlikuju iz dućana u dućan. OK, možemo zaključiti da veći sistemi imaju veće fiksne troškove pa i to dodaje na cijenu. Ali onda dođeš do anomalije, a to je jedan mali rinfuzni dućan u Splitu, naime tamo isti proizvod košta 50% niže!!! Hm? Hm? Moram reći da me to začudilo. Prvo što sam pomislila je kako je ovaj mali opskurni dućan uspio  tako dobro konkurirati sa cijenom ovog proizvoda? OK, OK… zaključak se da izvesti da ako je mali da i nema toliko fiksnih troškova kao što to imaju veliki. Mislim glupo mi je navoditi imena ovdje jer nije cilj smanjiti nekome ugled, već je cilj navesti nas da donesemo zaključke sami.

Ali da se vratimo našoj enigmi, ako je mali dućan uspio konkurirati sa cijenom tog navedenog proizvoda. Opet čovjek nema na njemu etiketu da je organski uzgoj ili eko ili bio. Znači logično je pretpostaviti da organski proizvod dakle ima višu cijenu (iliti košta više). Ček, al’ baš toliko više?  
Ima li opravdanja toliko viša cijena?


U globalu ima, ipak takav proizvod je kvalitetniji, čišći u svom sastavu (manje sintetičkih pesticida, sintetičkih herbicida, antibiotika, hormona rasta, GMO itd.) i dakle zdraviji. Ne samo to, kod ovakvog uzgoja uzgajivač vodi računa o svojoj okolini, znači ni nju ne zagađuje gore navedenim i koje čime drugim, osigurava stanište za ptice itd, itd. Dugoročno ulaže u Majku Prirodu. Opet ni taj uzgajivač nije izložen štetnim sastojcima kada zaprašuje ove usjeve. Ali ako produbimo puno temu ući ću u fair trade razglabanja, permakulturi itd. A to neće biti kratko. Sve to košta, certificiranje, održavanje standarda uzgoja, konstantna aspiracija prema nečem novijem i višem. Zato i proizvod ima višu cijenu. OK, makes sense.


Ali opet, ovo je manji dućan koji manje naručuje, sada ima dva dućana, u usporedbi sa većim dućanima istog karaktera, kako je moguće da ima tako nisku cijenu?


Druga je razlika da ovaj naš manji dućan prodaje robu u rinfuzi, a ovi veliki ipak upakirano u manja pakiranja. OK, treba uračunati u cijenu i cijenu prepakiravanja, pakiranja, printanja na ambalaži… jesam li što zaboravila?
Eh sada, možemo reći da skupno gledano ovi troškovi bi mogli opravdati visoku cijenu proizvoda. Recimo da im vjerujemo. Jel ne preostaje nam ništa drugo. Kada su započeli sa radom bili su mali dućani, a sada su ravni nekom većem marketu iz susjedstva. Možemo reći da se ova nitche produbila i proširila. Prije smo bili zadovoljni samo sa bio proizvodom. Sada nas bombardiraju sa natpisima i etiketama sa kojih vrišti „BIO“, „EKO“, „ORGANIC“. I stvarno svaki bi prosječan kupac pomislio da je „ORGANIC“ najbolji. Pa eto, kupit će organic. A zapravo sve je to isto. I što je najvažnije nije crno i bijelo. Ima puno sivih zona. Recimo po jednom od članku iz direktive, što se tiče free range uzgoja recimo kokoši ili jaja takvih kokoši, one ne moraju nužno biti stalno vani. To samo znači da uzgajivač im mora osigurati izlaz za van. Ehem. Puno sivih zona. Ali opet iste te kokoši se hrane samo hranjivima iz organskog uzgoja (recimo kukuruz). Isto kao i mlijeko ili meso, tu budite sigurni da uzgajivač mora hraniti takvu životinju samo organskim hranjivima, ne smije im davati antibiotike, hormone rasta, bilo što što bi moglo u njen organizam unijeti nepoželjne tvari. Budite uvjereni da se toga drže, kazne su naime vrlo visoke.


A opet čitam da su Amerikanci ušli dublje u tematiku, oni čak daju i certifikate za obiteljski uzgoj, certificiran prirodni uzgoj itd. Sve više ulazimo u problematiku ne samo kako uzgojiti što bolje, već kako iskočiti iz gomile sličnih proizvoda. Pa samo na policama ovakvih dućana ste u nedoumici što kupiti. OK je dati kupcu izbor, ali preveliki izbor ostavlja kupca u nedoumici. Ja bih osobno bila zadovoljna da mogu doći u dućan i birati između basmati riže samo jednog proizvođača koji je dobar. I tako dalje za sve ostale proizvode. Zbunjuje me ovo sve. OK, sve je to da vas zadrži što više u dućanu pa da kupite i još par sitnica koje niste imali namjeru kupiti.


Postaju nošeni idejom zarade, održavanja i ekspanzije.

Povezani članci

Novi koncept u trgovini Whole Foods, SAD
Više +
Kategorija: Prehrana

Novi koncept u trgovini Whole Foods, SAD

ECOCERT
Više +
Kategorija: Prehrana

ECOCERT

Certificirani prirodni uzgoj
Više +
Kategorija: Prehrana

Certificirani prirodni uzgoj

VRH