Evo što se događa kada dijete izađe iz okvira tradicionalnog školovanja
- Kategorija: Školski odgoj
- Objavljeno 30.04.2015
Mislim da smo već svi do sada pogledali ili bar čuli priču koju nam je svima na TEDx-u 2013 ispričao trinaestogodišnji Logan Laplante. Naime, Logan je napustio školu tj- čitav sistem školovanja kakvog mi do sada poznajemo, kako bi bio školovan doma (home schooling). Ne samo da je bio školovan doma, već je Logan imao i tu mogućnost da sam „dizajnira“ svoje školovanje tj. u ovom slučaju edukaciju, kako bi ona mogla pratiti njegove interese i njegov način i stil učenja.
Vjerovali vi u školovanje doma ili ne, morate svakako priznati da je ovo nešto što tradicionalno školovanje NE nudi. Kao što je u donjem filmiću Logan napomenuo, kada odraste on želi biti zdrav i sretan. Pogledajte kako je on to sve svojim riječima objasnio tj. kako nam je poručio kako mu hakiranje njegove edukacije pomaže u postizanju tog njegovog cilja.
Loganova priča vrlo je slična kao i priča Jacob Barnett-a. Njega je školska ustanova smjestila u razred za djecu sa posebnim potrebama sve dok ga roditelji nisu izvukli iz standardnog sistema školovanja. On je sada nevjerojatno inteligentan pojedinac koji je na putu da jednoga dana dobije i Nobelovu nagradu.
Edukacija i školovanje doma
Često edukaciju smatramo kamenom temeljcem za stvaranje zaokruženog i zaštićenog društva. Međutim, ovo uvjerenje često izlazi iz predrasude da su oni koji izlaze iz edukativnog sustava u mogućnosti nositi se sa žrvnjem društva koje ih tjera da održavaju težnje velikih korporacija za zaradom i konstantnim rastom. Umjesto da iz tog istog sistema izlaze kreativni ljudi koji će biti u mogućnosti razmišljati izvan nekih uobičajenih okvira, umjesto toga, trenutni stil u edukaciji nam daje pokorne, poslušne i istrenirane individue kako bi upravo oni mogli održavati sistem u kojemu žive. A koji je na izmaku svojih snaga.
Ono što želim reći je, da je standardni sustav edukacije manje fokusiran na svakog individualnog đaka i na njegov rast, već je više usmjeren na stvaranje „pčela radilica“ koje će izaći u svijet i koje će raditi i djelovati UNUTAR ograničenja koje im je sustav nametnuo.
Tijekom jednog TED talk-a, Sir Ken Robertson 2007. godine, iznio je svoja uvjerenja o tome kako današnja edukacija ubija kreativnost. Upravo je njegov TED talk jedan od najpregledanijih i inspirirao je mnoge da razmisle o načinu kako educiramo našu djecu. Pošto tradicionalna edukacija teško hvata korak s vremenom i potrebama mladih, mnogi se obraćaju upravo školovanju doma (home schooling) kao opciji koja dozvoljava djeci da istražuju slično onome što je Logan učinio.
Samo u SAD-u 3,8% djece od 5 – 17 godina se školuju doma. U Kanadi taj broj pada na samo 1%.
Ono što je sigurno je da će se taj broj povećavati u obje zemlje kako će veći boj ljudi (roditelja i djece) uvidjeti ograničenja koja ima trenutni sistem edukacije. Osim toga za trenutni sistem edukacije porazna je činjenica da djeca koja su školovana doma pokazuju bolje rezultate od djece koja idu u privatne ili državne (javne) škole.
Onako kako ja to vidim, školovanje doma ima veću mogućnost stvoriti kreativnu, prilagodljivu osobu i osobu naprednog načina razmišljanja, koja je manje uvjetovana ograničenim sistemom koji je uz to i u procesu propadanja. Pitanje se postavlja da li je on za svakoga i da pojedinac koji je u klasičnoj školi ne može biti kreativan, prilagodljiv itd? Ne, ja jednostavno osjećam da su vjerojatnosti za postizanje ovakvog nečega veće kod školovanja doma.
Mnogi kasnije uvide prednosti u školovanju kod kuće. Neki tek tijekom fakulteta. Mnogi se osjećaju ograničenima unutar sistema i smatraju da ih takav način učenja neće dovesti prema njihovom krajnjem cilju.
Bez obzira da li studiraju ekonomiju, inženjerstvo ili glazbu, ne uživaju u metodama koje se koriste u ustanovama koje pohađaju. Ako stavimo sa strane što nas društvo uvjetuje da razmišljamo, često vidimo da je ostavljanje edukacije i diplome velika odluka.
Međutim, takvi pojedinci tek tada imaju mogućnost istražiti i učiti o bilo čemu bez da su opterećeni čvrstim strukturama koje promoviraju memoriranje i beskorisno testiranje. Čvrsto vjerujem da će biti sve u redu ukoliko ostavimo iza sebe trenutni sistem edukacije i ukoliko sami odaberemo neke druge metode koje nam možda bolje odgovaraju.
Ne mogu reći da je školovanje kod kuće odgovor za sve, ali ono što vjerujem da je drastična, i kada kažem drastična mislim DRASTIČNA, promjena čitavog načina educiranja POTREBNA i to VRLO SKORO!
VIDEO