Evo što se događa kada dijete izađe iz okvira tradicionalnog školovanja

Evo što se događa kada dijete izađe iz okvira tradicionalnog školovanja

Mislim da smo već svi do sada pogledali ili bar čuli priču koju nam je svima na TEDx-u 2013 ispričao trinaestogodišnji Logan Laplante. Naime, Logan je napustio školu tj- čitav sistem školovanja kakvog mi do sada poznajemo, kako bi bio školovan doma (home schooling). Ne samo da je bio školovan doma, već je Logan imao i tu mogućnost da sam „dizajnira“ svoje školovanje tj. u ovom slučaju edukaciju, kako bi ona mogla pratiti njegove interese i njegov način i stil učenja.

Vjerovali vi u školovanje doma ili ne, morate svakako priznati da je ovo nešto što tradicionalno školovanje NE nudi. Kao što je u donjem filmiću Logan napomenuo, kada odraste on želi biti zdrav i sretan. Pogledajte kako je on to sve svojim riječima objasnio tj. kako nam je poručio kako mu hakiranje njegove edukacije pomaže u postizanju tog njegovog cilja.

Loganova priča vrlo je slična kao i priča Jacob Barnett-a. Njega je školska ustanova smjestila u razred za djecu sa posebnim potrebama sve dok ga roditelji nisu izvukli iz standardnog sistema školovanja. On je sada nevjerojatno inteligentan pojedinac koji je na putu da jednoga dana dobije i Nobelovu nagradu.

Edukacija i školovanje doma

Često edukaciju smatramo kamenom temeljcem za stvaranje zaokruženog i zaštićenog društva. Međutim, ovo uvjerenje često izlazi iz predrasude da su oni koji izlaze iz edukativnog sustava u mogućnosti nositi se sa žrvnjem društva koje ih tjera da održavaju težnje velikih korporacija za zaradom i konstantnim rastom. Umjesto da iz tog istog sistema izlaze kreativni ljudi koji će biti u mogućnosti razmišljati izvan nekih uobičajenih okvira, umjesto toga, trenutni stil u edukaciji nam daje pokorne, poslušne i istrenirane individue kako bi upravo oni mogli održavati sistem u kojemu žive. A koji je na izmaku svojih snaga.

Ono što želim reći je, da je standardni sustav edukacije manje fokusiran na svakog individualnog đaka i na njegov rast, već je više usmjeren na stvaranje „pčela radilica“ koje će izaći u svijet i koje će raditi i djelovati UNUTAR ograničenja koje im je sustav nametnuo.

ken-robinsonTijekom jednog TED talk-a, Sir Ken Robertson 2007. godine, iznio je svoja uvjerenja o tome kako današnja edukacija ubija kreativnost. Upravo je njegov TED talk jedan od najpregledanijih i inspirirao je mnoge da razmisle o načinu kako educiramo našu djecu. Pošto tradicionalna edukacija teško hvata korak s vremenom i potrebama mladih, mnogi se obraćaju upravo školovanju doma (home schooling) kao opciji koja dozvoljava djeci da istražuju slično onome što je Logan učinio.

Samo u SAD-u 3,8% djece od 5 – 17 godina se školuju doma. U Kanadi taj broj pada na samo 1%.

Ono što je sigurno je da će se taj broj povećavati u obje zemlje kako će veći boj ljudi (roditelja i djece) uvidjeti ograničenja koja ima trenutni sistem edukacije. Osim toga za trenutni sistem edukacije porazna je činjenica da djeca koja su školovana doma pokazuju bolje rezultate od djece koja idu u privatne ili državne (javne) škole.

Onako kako ja to vidim, školovanje doma ima veću mogućnost stvoriti kreativnu, prilagodljivu osobu i osobu naprednog načina razmišljanja, koja je manje uvjetovana ograničenim sistemom koji je uz to i u procesu propadanja. Pitanje se postavlja da li je on za svakoga i da pojedinac koji je u klasičnoj školi ne može biti kreativan, prilagodljiv itd? Ne, ja jednostavno osjećam da su vjerojatnosti za postizanje ovakvog nečega veće kod školovanja doma.

Mnogi kasnije uvide prednosti u školovanju kod kuće. Neki tek tijekom fakulteta. Mnogi se osjećaju ograničenima unutar sistema i smatraju da ih takav način učenja neće dovesti prema njihovom krajnjem cilju.

Bez obzira da li studiraju ekonomiju, inženjerstvo ili glazbu, ne uživaju u metodama koje se koriste u ustanovama koje pohađaju. Ako stavimo sa strane što nas društvo uvjetuje da razmišljamo, često vidimo da je ostavljanje edukacije i diplome velika odluka.

Međutim, takvi pojedinci tek tada imaju mogućnost istražiti i učiti o bilo čemu bez da su opterećeni čvrstim strukturama koje promoviraju memoriranje i beskorisno testiranje. Čvrsto vjerujem da će biti sve u redu ukoliko ostavimo iza sebe trenutni sistem edukacije i ukoliko sami odaberemo neke druge metode koje nam možda bolje odgovaraju.

Ne mogu reći da je školovanje kod kuće odgovor za sve, ali ono što vjerujem da je drastična, i kada kažem drastična mislim DRASTIČNA, promjena čitavog načina educiranja POTREBNA i to VRLO SKORO!

VIDEO

 

Povezani članci

Obrazac za preuzimanje odgovornosti nošenja zaštitne maske u školama
Više +
Kategorija: Školski odgoj

Obrazac za preuzimanje odgovornosti nošenja zaštitne maske u školama

Stoljeće djeteta - Ellen Key
Više +
Kategorija: Školski odgoj

Stoljeće djeteta - Ellen Key

VRH