Principi samozadovoljavanja – MEDITACIJA

Vrlo je važno uspostaviti dnevnu rutinu u nekoj vrsti meditacije. Na ovaj način uspostavljate povezivanje sa vašom unutarnjom mudrosti i snagom. Kako bi jasno mogli čuti taj tihi glas, moramo biti prisutni, opušteni i svjesni. Kroz dan naš se um fokusira na sveopće prisutno brbljanje tj. interni dijalog. Ostaci emocija koje su nakupljene tijekom dana borave u našim tijelima i umu, a komentari vezani uz neki događaj konstantno se razmataju u našim mislima.

Naš interni kritičar nam cijelo vrijeme govori što je dobro, a što loše, čega bi se trebali sramiti, da li bi trebali biti ponosni i što smo trebali napraviti da budemo bolji.

Temeljni cilj meditacije je kultiviranje prisutnosti. Međutim, opet nisu sve vrste meditacija jednake. U ovoj eri New Age tehnika teško je razaznati što je vrijedno započeti raditi. Da li je meditacija koju prakticirate učinkovita, najlakše ćete primijetiti u svakodnevnom životu, jer će vam se životna iskustva početi mijenjati i to na bolje.

princip-samozadovoljavanja-meditacija

Evo nekoliko znakova koji će vam potvrditi da je meditacija koju koristite uistinu dobra i da će vas dovesti prema pravom cilju:

  1. Opušteniji ste iznutra i imate manje negativnih misli
  2. Osjećate suosjećanje za sebe same i ostale ljude
  3. Osjećate se povezanijima sa svim životnim oblicima: ljudima, insektima i životinjama
  4. Vaša intuicija i osjećaj poznavanja je jači, bistriji i točniji
  5. Jednostavno „ZNATE“ kako nešto riješiti i počinjete pokazivati veću sposobnost u svim vašim vještinama
  6. Vaše sveukupno zdravlje i otpornost na bolesti je poboljšano
  7. Počinjete primjećivati unutarnji osjećaj zadovoljstva i neobjašnjive sreće
  8. Vaš sveukupni osjećaj sreće je povećan i počinju se sve više pojavljivati životne okolnosti koje su dobre za vas

Isto tako, ovi znakovi se ne pojavljuju usporedno jedan za drugim, niti po ovom redu. Meditacija je životni proces i kao takva potrebno je više vremena da se počne reflektirati njeno djelovanje na svakodnevni život. Koliko je vremena potrebno isključivo ovisi o nama i to je jedinstveno za svaku osobu.

Zapravo, većina ljudi prvo primijeti umirivanje i stišavanje misli.

Meditacije

Prve dvije meditacije koriste praktikanti budističke Tantre i one su temeljne vježbe za sve više oblike „Tantričke Yoge“.

Tijekom prve vježbe prati se 21 udah/izdah. Ova metoda se koristi već 2600 godina kao sredstvo za postizanje opuštenog stanja svjesnosti sa fokusom.

Mnogi ljudi pitaju zašto je potrebno brojati udahe/izdahe, tj. zašto nije dovoljno samo „promatrati“. Razlog tome možemo pronaći u samoj namjeri. Namjera je održati prisutnost. Jednostavnije je samo biti svjestan udaha/izdaha bez brojanja i vjerovati da smo uistinu prisutni. U realnosti, naš um je slobodan vrludati i to često i radi bez da smo mi toga svjesni. Kada umu damo zadatak, ne samo da bude svjestan udaha/izdaha, već i da ih broji, primijetit ćemo kako je lagano „pogubiti“ se u mislima i zaboraviti gdje smo stali s brojanjem. Cilj je ostati toliko fokusiran i svjestan, da bez obzira što se događa unutar naših misli (ili izvan nas, u našoj okolini) mi nećemo izgubiti fokus i pogriješiti u brojanju.

princip-samozadovoljavanja-meditacija-1

Ukoliko niste u mogućnosti pratiti 21 udah/izdah u komadu, znači da konj jaše jahača. Hoću reći da vam je um izvan kontrole i ima vrlo mali fokus ili disciplinu. Upravo je laserska koncentracija ključ uspjeha kako postići sve što želimo u životu.

Prva vježba

  • Obratite pozornost na pet ključnih fizičkih temelja meditacije, a to su:
    1. Ravna kralježnica
    2. Glava i brada su blago spuštene kako bi se poravnale sa čakrama u skladu sa glavnim kanalom
    3. Jezik je na gornjoj točki iza prednjih zubi
    4. Ruke su u ugodnom položaju
    5. Oči su usmjerene prema naprijed i gledaju u točku koja je udaljena otprilike 0,5 – 1,5 m od vas

Kod Tantre meditacija se radi sa blago otvorenim očima kako bi mogli integrirati vanjsko iskustvo sa unutarnjim.

  • Fokus je na nosu. Dok udahnjujete i izdahnjujete kroz nos pratite prirodni ritam vašeg daha
  • Sada brojite 21 udah/izdah. Završite broj na kraju svakog izdaha. Jedan udah i jedan izdah su jedan dah.
  • Brojite od 1 do 21 i zaustavite se. Ukoliko se izgubite u brojanju, zaustavite se i počnite iz početka. Na ovaj način nećete razviti loše navike meditiranja. Nemojte zaboraviti da je cilj stvoriti svjesnu prisutnost. Ako ste se izgubili u brojanju, izgubili ste fokus i jednostavno započnite od početka.

Druga vježba

Ova meditacija se zove i „disanje u boji“ i radi se o originalnoj tibetanskoj Tantra meditaciji koja se koristi već tisućama godina kako bi pročistila um, te otkrila našu istinsku, bezgraničnu svjesnost. Kao što sam i negdje prije spomenula, Tantra doslovno znači „Istkati svjetlo i zvuk“ i ova meditacija će vam dati način kako točno se to i radi.

princip-samozadovoljavanja-meditacija-2

Ovu meditaciju bi trebalo raditi nakon što završite sa brojenjem 21 udaha/izdaha.

  • Nakon 21 udaha/izdaha prestanite brojati i jednostavno udahnite/izdahnite nekoliko puta bez da ih brojite
  • Sada, kod udaha „obojite“ mislima udah u bijelu boju ili jednostavno si zamislite bijelu svjetlost kako vam ulazi kroz nos

PAUZA – promijenite boju zraka kojega ste udahnuli u CRVENU BOJU (sada vam je zrak koji je u vama i kojega ste udahnuli obojan u crvenu boju)

IZDAHNITEPLAVA svjetlost izlazi kroz nos

PONOVITE OVO TRI PUTA (ne zaboravite jedna udah i jedan izdah se broje kao jedan put)

  • Dok udahnjujete bijelu svjetlost, zamislite si zvuk „OM

Promijenite boju u tijelu iz bijele u crvenu i pomislite „AH

Izdahnite plavu svjetlost i zamislite „HUNG

Sve ponovite tri puta

  • Završite tako što ćete pratiti svoje disanje, ali umjesto da bojite zrak u druge boje, jednostavno si zamislite da udišete i izdišete čistu svjetlost. Ovo možete raditi koliko god dugo želite. Nema potrebe da brojite, već samo ostanite opušteni i svjesni.

Treća vježba

Treća meditacija je meditacija vatrenog elementa. Ovaj element je smješten u našoj zdjelici, ispred kralježnice i iza pubične kosti, uz centralni kanal. Njegova boja je crvena, oblik mu je kao trodimenzionalna crvena piramida i njegov osnovni slog (ili Bija u Sanskritu) je RAM.

Ovaj element vlada našim seksualnim sustavom, strukturom mišića i on je protuotrov (ili lijek) za emotivnu bol/traumu.

Dnevno korištenje ove meditacije, te njeno integriranje u seksualno zadovoljstvo će započeti razbijati energetske i fizičke prepreke u seksualnom sistemu. Istodobno ćete aktivirati, liječiti i obogaćivati ovaj element u vašem tijelu i na taj način ćete žeti nagrade koje dolaze kako će on sve učinkovitije funkcionirati.

Većina žena kada se počnu baviti Tantrom su same tj. nisu u vezama. Međutim, kako počnu savladavati vježbe, kultivirati svoju seksualnost i meditirati sa ovim vatrenim elementom, to više počnu u svoj život privlačiti bolje i kvalitetnije partnere. Tužno je (ali opet i razumijem razloge) što žene čekaju da imaju partnera kako bi počele kultivirati svoju seksualnost, kada u stvarnosti to može funkcionirati i kada smo same. Pravilnim korištenjem vatrenog elemenata tijekom meditacije polako počinjemo „razbijati“ naše duboko uslovljavanje koje imamo o vezama, te počinjemo uklanjati prepreke koje smo možda imali prema intimnosti i seksualnosti, a da to nismo ni bile svjesne. Većina žena su otkrile da se u vrlo krakom vremenu njihov pogled na veze i intimne povezanosti promijenio. Naime, postao je osnažen i zdraviji, sa manje potrebe za ovisnosti, te sa većom emotivnom slobodom i sa fokusom na vlastito zadovoljenje.

princip-samozadovoljavanja-meditacija-3

Takve žene privlače partnere koji reflektiraju njihovo novo stanje i koji su također zainteresirani za kultiviranje smislenih intimnih veza.

Uvijek treba imati na umu da kakvo je naše stanje iznutra takvo se ono reflektira i na van. Kako mi transformiramo  iscjeljujemo naše unutarnje iskustvo, tako i naše vanjsko iskustvo prirodno počinje reflektirati taj unutarnji rast.

Ova vježba treba ići nakon meditacije disanja u boji.

  • Završite vježbu 21-nog udaha i meditacije disanja u boji kao što je navedeno gore
  • Započnite vizualizirati crvenu točku svjetlosti koju ćete smjestiti u centar srca, unutar tijela i to točno ispred kralježnice. Zamislite si i vidite kako ta točka raste u trodimenzionalni crveni svjetlonosni krug veličine veće bobice grožđa.
  • Vidite taj krug kako putuje prema dolje duž centralnog kanala (kroz sredinu vašeg tijela), te kako se smješta u zdjeličnoj šupljini.
  • Vidite kako se crveni krug mijenja u trodimenzionalnu crvenu piramidu čiji je vrh usmjeren prema gore
  • U sjajnoj crvenoj svjetlosti koja dolazi iz piramide zamislite i vidite ispisana slova RAM unutar piramide i izgovorite RAM 21 ili više puta. Izgovoriti možete u sebi ili verbalno kako bi utjecali na vašu okolinu. Najveći efekt ćete imati ukoliko izgovarate ovu „mantru“ na glas jer ćete tako djelovati i na vatreni element koji je u vama, ali će se djelovanje proširiti i na vašu okolinu.
  • Vizualizirajte/vidite kako se ova trodimenzionalna crvena piramida mijenja u trodimenzionalni krug, kako taj krug putuje kroz centralni kanal sve do vašeg centra u srcu.
  • Vizualizirajte  kako se crveni krug polako smanjuje u crvenu točkicu, te kako ona nestaje.
  • Opustite se i dozvolite umu da se odmori u mirnoći koju osjećate.

Kao i kod svake vježbe, tako i kod meditacije, ne postoji minimalni broj meditacija koje bi trebali raditi dnevno. Svi se svakako slažemo da svaki oblik vježbe treba raditi disciplinirano, bar jednom dnevno. Znači ukoliko ne možete prakticirati ovo svaki dan, ali redimo da bi svi trebali naći bar 3-4 puta tjedno vremena za meditaciju. Na ovaj način ćete osjetiti i vidjeti učinke koje ima na vas i na vašu okolinu.

VRH